Tuesday, September 14, 2010

Raya Photoshoot

3rd Syawal

Sesi berlansung di rumah Tok Long. Rumah ni antara rumah yang xpernah diubah suai. masih kekal dengan ciri rumah melayu Kedah yang lama. masih guna kayu api, dan gelok (tempat basuh kaki). aku penah duk sini kejap masa arwah ummi sakit. diorang yang jaga. Kat atas rumah masih ada lagi tali buai aku masa kecik2..(almost 26 years ago..). Terima kasih utk adik aku, sebab keluarkan idea gila2..

Aku , isteri dan anak. Berlatar belakangkan timbunan kayu api yang massih digunakan untuk memasak. Klasik abis.

Gambar kenang-kenangan dengan Tok Long perempuan. Yang dalam gambar ni, family aku, termasuk sepupu2 yang lain dan anak2 buah..kalau Kedah disebut 'anak menakan'.
Angah n family

 E, Siti Sarah & Yanti
Rumah Tok Long..

1 comment:

Anna Da Lady said...

yes..very classic...Si Rifqi and Mamat, kalau masuk rumah Tok Long wa ni mesti lari2 dari depan smpai dapur...