Monday, August 27, 2007

Em...lama da aku meninggalkan blog ni. Bz kot (ye ke??) maybe pasni aku ku sambung lagi beberapa penulisan baru.

Sedar, xsedar...da dekat 2 bulan aku tukar kerja. Sabtu lepas tolong Syam, ikot projek Sahabat Penyayang, kat 3Q, Kuang. Enjoy. 1st time jadi MC. Coz aku kesian sgt kat Syam, xmenang tangan dia nak handle semua. Nasib la dia de kawan yang arif pasal kerja-kerja ni semua (aku le tu). Kalau nak dibandingkan dengan tahun lepas, tahun lebih meriah dengan kehadiran lebih ramai kanak istimewa dan anak-anak yatim. Tersentuh aku tengok diorang. tapi aku gembira keran hampir semua kanak-kanak tersebut, gembira. Aku puas. Kalau bab penat...xpayah citer. Termengah-mengah aku. Mana tak nyer, awal2 diorang suma sampai, makan dlu(breakfast). Time tu aku da rasa lain macam. Ye la, xkan la nak biar bebudak ni xde aktiviti. So, aku pun pe lagi, cuba nak memeriahkan majlis.

Kebetulan malamnye, aku tido lewat coz cari lagu-lagu nak main utk esok. Dapat la beberapa lagu. Aku pasang lagu Allahyarham Sudirman-31 Ogos..aku soh bebudak tu nyanyi ramai-ramai. Best..Then, aku pasang lagu 'Chicken Dance' ajak diorang nari. Mula-mula cam malu-malu la, tapi pastu semuanya ok. Last-last aku gak yang penat. Mana taknyer, dari awal pagi sampi tengahari aku xberenti bergerak. Cam nak tcabut kaki rasanya.

Abis je program lepak japp ngn Syam n Zarif, tengok orang main kuda. Balik lak, Syam masuk jalan salah, berbupsing-pusing kat Kuang tu jap, dalam 1/2 jam gak ler..huhuhu..Malam pi makan kat Village View, Bangi. Aku bantai siakap, best giler..

Herm...pe lagi eh..nnti la kalau ada idea lagi, mau sambung menulis skit-skit. Idea pun xbanyak la ni. Kalau ada topik hangat skit-skit, leh cerita. K, chiow..adiosss...berambuss...Salam.

No comments: