Saturday, July 03, 2010

Erfan da pandai jalan

Hari ni, genap umur erfan 1 tahun sehari..semalam balik dari kerja agak lambat, dalam jam 9pm baru samapi umah. de benda nak kena settle before Isnin. Aku sampai umah ja, wife tgh kemas2 barang nak balik Johor, tapi Erfan sibuk nak tolong..:). Berpusing-pusing dia kat umah, sebab da boleh jalan. kalau minggu lepas, dalam 10 langkah, now da bleh bangun sendiri n jalan laju jer..

Semalam petang mak mertua aku bawak dia pi jalan2 kat Midval, 1st time dia jalan sendiri, punya suka mak aku gitau. Menjerit2 suka masa berjalan tu..

Sempena musim World Cup ni, Erfan pun xketinggalan gak. banyak kali aku perasan, klu ada iklan bola, or dengar lagu 'Wakaka' or 'Waving flag', mesti dia trus ngadap tv, xberpaling..xkira la dia tengah menyusu ker, sibuk 'kemas umah' ke..kebetulan masa balik Muar, neneknya da pam bola, 2 bijik.. punya la suka main bola tu..siap acah2 gelecek bola..aku xtau mana dia belajar n minat ikut sapa. Cam aku, xder la fanatik sangat bola, sebab sukan aku softball..maknya pun, xde gak...ni msti ikut bapak2 sedara dia yang lain yang gila bola..

Alhamdulillah, sejak lahir, sampai sekarang, dia xbanyak ragam. demam pun xteruk n xlama. cuma last week ja, cirit-birit, dalam 4-5 hari gak. Tapi, dia sangat cergas wapun kena cirit-birit..

Sempena umur dia setahun ni, aku ngan wife ada plan nak bagi hadiah kat orang..tunggu kemunculan kat blog wife.. http://scottishajjar.blogspot.com/



p/s: pada orang2 yang komen drawing ak ukat fb, tq...ramai lak mintak aku lukis..xjanji aku dpt buat utk semua..:)

Peace Not War!!!~~

2 comments:

Anna Da Lady said...

huhu..lepas ni tak larat la pulak nak kejaq erfan..huhu

ScoTTisHioR said...

Of course le..ni pun da puas kepung dia,xmo dok diam..hahaha..