Sunday, June 07, 2009

Kl-Taiping-Slim River-KL-Serdang

Minggu ni balik Perak. Last aku balik masa pilihanraya, huhuhu~~da dekat dua bulan. Habih seminar kat Impiana, terus gerak gi Low Yat, carik bateri kamera E. Puas jugak aku memusing, seb baik nek motor. Da berubah da tempat ni, banyak lak tu kedai kamera, xmacam dulu. Patut la ramai la ni jurukamera amatur...=)
Dapat barang, tapi puas gak memusing, berlumba dengan masa nak kejar bas..maklum la bas 5.30pm. Adeh..penat gak le..da la bas lambat, kena tunggu lagi. Nek ja bas, trus gua Zzzzz.....sedar2 da nak sampai, mintak driver soh turunkan aku kat Tol Changkat Jering.
Sampai umah, akak, abg Man n Nu'man ada..wa...rindunya kat anak buah aku ni. Tapi CT xde lak, dia ikut kak ti gi Terangganu. After subuh baru E balik.huhuhu~~trus tanya bateri dia..sibk btul. Pas sarapan, pi tolong abah carik nyok (kelapa) kat kebun. Cian lak klu dia gi sorang2, alhamdulillah, dia sihat, penyakit lama pun da ok.

Balik dari kebun, cam biasa la..belasah air kelapa muda..besttttt....tambah skit gula n ais, perghhh...sedap!!! n then, cam biasa ...tido la...hahahaha~~~dalam jam 4 lebih , E ajak p taiping..Maka bermula sesi bergambar, ntah macam2 gambar aku amik..hahaha~~~siap lompat2, menari2 kat taman tasik. Rupanya, E nya skill, lagi terrer dari aku (maklumla dia de camera, aku blum ada...hahaha)
Esoknya, 7/6/2009, pagi2 mak da masak pulut+nasi lemak, ramai sedara2 terdekat datang tolong. cam kenduri kecik2. Maybe jamuan utk E, sempena dia nak bertunang..dalam jam 11.30am maka bergerak la rombongan meminang, paklang+family, Along+family, pakngah+family, pak njang, Ajam, aku. Lambat gerak sebab tunggu PakNgah dari Kedah, Paklang sampi dalam jam 9.30am. Sampai Simpang Pulai, amik Pako n Acik. sempat lak berambar2 kat tol tu..hahaha~~

Sampai tol slim dalam jam 1.15pm, Pak Su n Kakchik da de kat masjid. Solat kat situ dlu. Siap suma, rombongan bergerak ke tempat yang dijanjikan. Lawak tol adik aku nih, siap xingat jalan..padahal bukan susah pun nak masuk situ..huhuhu~~~Parking, trus masuk umah, diorg da tunggu. So, sembang2, n keputusannya, RM7777.77 untuk hantaran, n cincin..=)

Alhamdulillah, akhirnya termeterailah janji...aku cam xcaya ja adik aku da tunang, kalau tengokkan perangai, huhuhu~~~huru-hara gak la..ala..cam aku gak dulu..so, aku harapkan dia berbahagia n cepat2 kawin..huhuhu~~silap2 hujung tahun ni abah dapat menantu lagi sorang..lalala~~~

To E+Yanti, congrates from me n my wife..n Erfan ... =)
To my family, i love u all so much...gembira dapat jmpa walau pun sekejap.

Komen: Moga berbahagia hendaknya kedua-dua mereka hingga akhir hayat..
Peace Not War!!!~~

1 comment:

yantie3011@gmail.com said...

Tq Bro , Kak Aja n Erfan =). Nnt kirim salam kat kak aja. waaaa x sabar nk tggu erfan. Congratulation!