Wednesday, September 16, 2009

Menjelang Raya...

Counting....4 days to go..
Today, Ex-Burhan nak buka posa sama-sama. Mesti banyak cerita nak kluar petang nih. Semua cam xsabar2 nak tunggu masa nih..mari belasah kambing golekksss....

Aku, esok kerja lagi..Malam Khamis or Jumaat pagi baru balik Johor. Tadi tengah2 meeting ngan boss, da terbayang plak lemang yang bapak aku selalu buat time raya..aduhh...syahdunya..huhhuhuu~~


Lemang..

Kalau kat Kedah, arini mesti tok aku da sibuk cari daun palas, nak wat ketupat..n makcik aku cam biasa la, sibuk wat kuih.. Mak Teh sebelah umah, fabret dia, mesti buat maruku, Mak Ngah plak kuih sampret (terbaik!!)..

maruku & semprit..

Kalau kat Perak, Mak mesti tengah tumbuk kacang hijau ngan gula nak buat kuih putu..sedap beb..xpun agar2 kering, or kuih siput.. tukang gentelnya, aku..Abah sibuk cari kayu api, n buluh, buat lemang...



putu kacang...

Tapi lagi best, tahun ni aku beraya dengan wife & Erfan..:)


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..



Komen: Jom men meriam, xda meriam, rasa cam xraya plak...tradisional tue...
Peace Not War!!!~~

No comments: